Kerst en Oud en Nieuw

2 januari 2012 - León, Nicaragua

Allereerst voor iedereen de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar! Dat het jullie (en mij natuurlijk) maar veel geluk, gezondheid en plezier mag brengen!!!

Even wat mededelingen van huishoudelijke aard. Mijn camera heeft het begeven, dus vanaf nu worden het helaas berichten zonder foto's. Heb er over nagedacht om hier een andere camera te kopen maar omdat mijn rondreis er toch bijna op zit, vond ik dat niet de moeite. Kan nu nog foto's maken met mijn telefoon, kan ze alleen niet uploaden maar dat komt wel als ik terug in Nederland ben. Wat dat laatste betreft, het oorspronkelijke plan was dat ik volgende week zondag terug zou vliegen naar huis maar voor iedereen die het nog niet wist, ik heb besloten om mijn plannen te wijzigen. Ik ga voor nog 4 weken terug naar school (perfectionist he hahaha) en daarna even kijken wat ik ga doen, weet het nog niet helemaal. Zal dus waarschijnlijk ergens in februari/maart worden voordat ik weer voet op nederlandse bodem zet. Daarnaast vertoont ook mijn laptop kuren en verschijnen vanuit mijn toetsenbord soms de meest rare tekens op het scherm, dus voor het geval dat dat in dit bericht ook gebeurd, dan weten jullie waar het aan ligt. Zolang het alleen wat "probleempjes" van materiële aard zijn is het niet erg. Met mij verder alles helemaal top en ik vermaak ik me nog steeds uitstekend!

Kerst

Zoals eerder aangegeven kerst doorgebracht in Manuel Antonio, aan de pacifische kust. Heerlijk om na het binnenland weer de zon, warmte, zee en strand terug te hebben! Heb daar bijna 5 dagen doorgebracht met luieren en genieten van de omgeving. De "locals" zijn super aardig, ken je er één, dan ken je ze allemaal en zij jou. Wat is er nou beter dan liggend in een hangmat op het strand met een cocktail in je hand en starend naar de zonsondergang, de dag af te sluiten. Ik kon geen beter alternatief verzinnen.... Na die 5 heerlijke dagen, weer terug naar de "thuisbasis" in Jaco voor oud en nieuw.

Oud en nieuw

Vrijdagochtend nog heerlijk op het strand in Manuel Antonio en laat in de middag terug in Jaco. Ik vond dat ik het niet kon maken om niet even langs mijn gastgezin te gaan om hen een gelukkig nieuwjaar te wensen. Dat was super. Zij wisten niet dat ik kwam en voor hen was het dus een hele verrassing. Ze waren erg blij me te zien. Voor mij was het een heerlijk gevoel om te merken dat ik nu anderhalf uur lang met de hele familie in het spaans kon converseren terwijl ik bijna 8 weken geleden geen enkel woord spaans kon uitbrengen. Ook het verschil na het beëindigen van mijn schoolperiode en nu na 4 weken reizen was goed te merken. Er is duidelijk vooruitgang geboekt!

Jaco was een weerzien met oude "vrienden" en het ontmoeten van nieuwe. Oudjaarsavond begon met een groot kampuur op het strand, waar om 00.00 het vuurwerk werd afgestoken. Daarna natuurlijk met z'n allen het nachtleven onveilig gemaakt. Laten we het er maar op houden dat het een lange (en zware) nacht was, maar wel één om nooit te vergeten.

Hoe nu verder?

Morgen (maandag) vertrek ik naar Nicaragua voor een klein weekje. Volgende week zaterdag kom ik weer terug naar Costa Rica en maandag begint school weer. Aangezien ik de omgeving van Jaco nu ondertussen wel ken, zullen daar verder weining spannende dingen meer ondernomen gaan worden, maar ik houd jullie wel weer op de hoogte!

1. Wendy:
    2 januari 2012
    Wat een leven heb jij! Klinkt echt helemaal super. Ook voor jou natuurlijk de allerbeste wensen voor 2012. Je bent alvast goed begonnen! Geniet er van en tot februari/maart. By the way, er is geen enkel raar tekentje te zien in je bericht!
  2. Marleen Eerhart:
    2 januari 2012
    Een super goed 2012 voor jou! Maak er iets moois en verrasends van.
    Leuk om te lezen hoe oud en nieuw is in de zon!
    Geniet ervan!
  3. corien dijkhuizen:
    Hallo Yvonne,

Jij natuurlijk ook de allerbeste wensen voor 2012.
    Het is allemaal weer geweldig geweest zo ik kan lezen.

Balen van je camera maar je moet maar zo denken: de mooiste foto's heb ik al gemaakt.

Ik hoor je snel,

Liefs,
    Corien.
  4. Jan-Willem:
    Hey Ivonne,

Feliz año nuevo! Als het goed is is dat Spaans..........
    Weet je zeker dat je er straks niet nog een paar weken aanplakt?
    Het lijkt mij verleidelijk om te blijven ;-)

Groet, JW
  5. Anita Hazenberg:
    2 januari 2012
    Op naar een fantastisch 2012!! Voor jou is ie al super begonnen. Je mist hier niks dus als ik jou was zou ik daar zo lang mogelijk van genieten. Liefs Anita
  6. Bas:
    Hoi Ivonne,

Happy NewYear! Leuk om je enthousiaste verhalen te lezen. Geniet er nog van.

Groetjes,
    Bas
  7. Jeanette:
    4 januari 2012
    Hi Ivon! Jij ook de beste wensen! Je blijft ook bezig hé! ;) Succes op school! Groetjes Jeanet
  8. Iefke:
    4 januari 2012
    Ha lieverd, nog even de beste wensen vanuit een erg nat en winderig Nederland. We proosten er later nog wel op. Geniet er van zolang je kunt. Je mist hier niks.
    Dikke nieuwjaars X