Ivonne

Foto’s:
330

Over mij

Na 20 jaar fulltime aan het werk te zijn geweest, vond ik het nu tijd worden voor een nieuwe uitdaging en dat is "even er tussenuit"....

Over mijn reis

5 November 2011 vertrek ik naar Costa Rica. In eerste instantie zal ik 4 weken spaanse les gaan volgen. Dat betekent van maandag tot vrijdag, iedere ochtend 4 uurtjes naar een internationale school waar ik met een klein groepje les ga volgen. Daarnaast zal ik in die periode bij een Costaricaans gastgezin inwonen om zoveel mogelijk op te kunnen pikken van de spaanse taal. Qua locatie waren er een aantal keuzes maar de mensen die mij kennen weten wel dat ik een heeeele grote voorkeur voor het strand heb, dus dat is het dan ook geworden, Jaco aan de Westkust en wat een waar surfersparadijs moet zijn, ik ben benieuwd.

Na 4 weken begint dan op 3 december mijn rondreis door Costa Rica en Nicaragua. Op de kaart op mijn pagina is mijn precieze route volgen. Wordt dus ook oud&nieuw vieren op zn Costaricaans, ik kijk er nu al naar uit. De planning is nu dat ik rond half januari 2012 weer terug ben in Nederland maar you never know... Wie weet wil ik nog langer wegblijven of zelfs voorgoed daar blijven, voor mij staan alle opties open...

Vanuit mijn blogs zal ik jullie van al mijn avonturen en ervaringen op de hoogte houden en dat zullen er behoorlijk wat zijn, rekening ermee houdend dat ik weinig heb met spinnen, slangen en ander "ongedierte" en ook hoogtes niet mijn favoriet zijn. Jullie kunnen het allemaal gaan lezen.

Bezochte landen

Ik heb 14 landen (6%) bezocht:

Costa Rica, Dominicaanse Republiek, Griekenland, Indonesië, Jamaica, Maleisië, Mexico, Nederland, Nicaragua, Spanje, Suriname, Thailand, Tunesië, Turkije.