GESLAAGD!!!

3 december 2011 - San José, Costa Rica

Afgelopen week niet heel veel bijzonders gedaan. 's Ochtends naar school en aangezien het weer echt verbeterd is, in de middag heerlijk naar het strand en om daar wat huiswerk maken, beetje te slapen...

Deze week was ook mijn laatste week op school. Was een pittige, behoorlijk wat nieuwe dingen gehad in een razend tempo. De pest is dat ik ook in het Nederlands niet altijd weet wat de "regels" van grammatica zijn maar ik weet wel wat ik moet doen vanuit een automatisme. Hier hebben we dus ook allerleid regels die ik niet snap of het nut van inzie, maar ik weet wat ik moet doen, dus uiteindelijk lukt het dan toch wel. Soms is de Spaanse taal zo anders dan Nederlands, zeker in bepaalde zinopbouw, dat is voor mij zo onlogisch en daar ga ik dan ook steevast mee de mist in.

Blijkbaar heb ik toch wel iets geleerd want op mijn laatste schooldag (vrijdag) heb ik mijn diploma gekregen voor de studie Spaans, niveau A2! Afscheidsdag op school is altijd wel iets speciaals. Diegene die vertrekt dient een afscheidsspeech in het Spaans te geven en deze keer was het dus mijn beurt. Het is altijd zo'n standaard verhaal over hoe mooi Costa Rica is, dat je veel geleerd hebt op school en dat je je leraren en medestudenten bedankt. Ik heb maar geprobeerd om er iets leuks van te maken en volgens mij was dat aardig gelukt. Daarna hebben we een "fotomoment" waarbij we een groepsfoto maken en meestal ook nog met je leraren. In mijn geval was dat met Marianela, van haar heb ik 3 weken les gehad.

DSCN1609RSCN1610DSCN1608DSCN1607DSCN1597

Afscheid moet natuurlijk ook gevierd worden, dus donderdagavond gezellig met z'n allen op stap geweest. De drank vloeide rijkelijk aangezien het hier bijna overal "ladiesnight" is en de drank voor de vrouwen dus gratis is. Uiteindelijk om 3 uur thuis beland en toen rond 6 uur weer wakker. Het begint hier op mn Haagse leven te lijken hahaha...

DSCN1602DSCN1603

Nu mijn koffer weer gepakt omdat ik vanaf vandaag aan mijn rondreis begin. Ik heb er zin in! Van de ene kant omdat ik gewoon heeeeeeel veel ga zien, van de andere kant ook omdat ik weer eens lekker mijn eigen ding kan doen. Daar ben ik na 4 weken ook wel weer aan toe. Verder is het vooruitzicht van een warme douche ook heerlijk, dus ik weet zeker dat ik daar vandaag van ga genieten!!! Eerst 1,5 dag in San José en dan ga ik Costa Rica verder verkennen. Ik houd jullie op de hoogte!!!

1. Aukje:
    Heel veel plezier!
  2. corien dijkhuizen:
    Ha Von,

Gefeliciteerd met het behalen van je diploma, je doet het beter als ik.

Ik heb begrepen dat je een maandje langer blijft?

Geniet van je rondreis, mooi weer en veel plezier.

Ik zal je reisverslag verder volgen.

Dikke kus en groeten van Corien.
  3. susanne:
    Hee Ivon,

Gefeliciteerd met je diploma, een mooi resultaat!
    Veel plezier de komende weken tijdens de rondreis.

Groetjes van ons allen
  4. Wiets en Sandra:
    3 december 2011
    Echt keigoed hoor!!! Wauw! Diploma in the pocket!!! Suc 6 op de rondreis!! We horen het wel weer!!!! Toedelssssssssssssssssssss ons!
  5. Wendy:
    4 december 2011
    Gefeliciteerd met je diploma!! Goed joh. En nu lekker genieten van je rondreis. Veel plezier!!
  6. Jan-Willem:
    4 december 2011
    Hola Ivon,

Felicitaciones por obtener su grado! Ziet er best stoer uit zo in het Spaans ............ Waar de vertaalmachine al niet geschikt voor is ;-)
    Proficiat en geniet van je reis.

Saludos, JW
  7. Jeanette:
    5 december 2011
    Gefeliciteerd met je diploma! Je bent natuurlijk ook echt een voorbeeld leerling hahaha! Veel plezier!!
  8. jeannette:
    6 december 2011
    van harte met je diploma en veel plezier en geniet van je avontuur kus jeannette